英会話独学術1 イディオムを学ぶ17

スポンサードリンク
for one's life :必死に、死に物狂いで】

A:Did you know that Kaoru entered the medical school as she had wished?
B:Really? I didn't know that. That's great!
A:I know she's been studying for her life.

A:かおるが、志望してた医学部に入ったの知ってた?
B:ホント?それは知らなかったよ。すごいね!
A:彼女、死に物狂いで勉強してたからね。

※「for life(死ぬまで、一生の)」という表現も一緒に覚えておきましょう

for one's own good :〜のため、〜の利益のため】

A:I heard that you quit gamble. Was that true?
B:Yes, I quit gamble completely for my own good.
A:I didn't know that you had such a strong will.

A:ギャンブルを止めたって聞いたけど、ホント?
B:ああ、自分のためにギャンブルはきっぱりと止めた。
A:君がそんなに強い意志を持ってるとは知らなかったよ。

※同じ意味で、「for one's own hand」という表現も一緒に覚えておきましょう
×

