英会話独学術1 イディオムを学ぶ5

スポンサードリンク
by virtue of 〜 :〜のおかげで、〜の理由で】

A:I've passed the test by virtue of your advice. Thank you very much!
B:I did nothing. But I'm very happy to hear that.
A:Thank you. I'll stand you a drink tonight in return for your help.

A:君のアドバイスのおかげで、テストをパスしたよ。本当にありがとう!
B:僕は何にもしてないよ。でも、それを聞いて嬉しいな。
A:ありがとう。今夜、お礼に一杯奢るよ。

※「by virtue of 〜」の"by"の代わりに"in"を使うこともあります

by way of 〜 :〜経由で、〜の方法として、〜のつもりで】

A:I'd like to travel to Philippine during the next vacation.
B:Well, I recommend you to go there by way of Taiwan.
A:I know the reason why you recommend. The air ticket is cheaper, right?

A:今度の休暇中に、フィリピンへ旅行したいと思ってるんだ。
B:じゃあ、台湾経由で行くことを薦めるよ。
A:どうして君が薦めるか知ってるよ。航空券が安いからだろ?

※「〜経由で」という意味で使う語句には、他に「via 〜」があります
×

